Franse Grandprix wedstrijd - Reisverslag uit Calais, Frankrijk van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu Franse Grandprix wedstrijd - Reisverslag uit Calais, Frankrijk van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

Franse Grandprix wedstrijd

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

09 Juli 2007 | Frankrijk, Calais

Hallo allemaal,

Gisteren ben ik samen met mijn moeder en zusje afgereisd naar Calais (Fra) voor een Grand Prix wedstrijd van mijn Franse team. Deze keer stonden we aan de start met ons sterkste team. De start was om 12.00 uur precies op dezelfde locatie als waar het WK duathlon in 2000 werd gehouden. Toen deed ik daar mee als junior. Gelukkig waren de weersomstandigheden dit jaar beter! Dit jaar konden we de wedstrijd afwerken onder zonnige omstandigheden. De wedstrijd bestond uit
5 km (2 ronden) – 20 km (4 ronden) – 2,5 km (1 ronde). Het lopen was gedeeltelijk door een parkje en over een asfaltweg midden in het centrum, het fietsen ging meer richting de kust. Gelijk vanaf de start kon ik het looptempo goed volgen en kon ik mij positioneren in de kopgroep. In de eerste loopronde heb ik ook nog regelmatig op kop gelopen, maar in de tweede loopronde ben ik voornamelijk midden in de groep gaan lopen. Na een snelle wissel sprong ik als tweede de fiets op. In totaal waren we met een kopgroep van acht dames. Het leuke was dat er voor ons een paar politieauto’s reden met sirenes aan. Het fietsen ging heel makkelijk, er werd niet echt doorgefietst en af en toe probeerde er iemand weg te fietsen wat niet lukte. Er waren drie teams die met 2 personen vertegenwoordigd waren in de kopgroep, ook ons team. Een probleem van de Franse dames is dat zij niet kunnen fietsen en al helemaal niet kunnen sturen en bochten rijden. Het fietsen was daardoor levensgevaarlijk! Zodoende zorgde ik ervoor dat op het moment dat er veel bochten kwamen ik voorop fietste. De tweede wissel ging helaas iets minder. Ik moest een heel stuk op m’n sokken lopen over grote kasseien. De tweede run ging prima. Ik heb weleens harder gelopen, maar ik was zeker niet ontevreden. Uiteindelijk ben ik zesde geworden vlak achter de nummers twee t/m vijf. De nummer één liep een behoorlijk stuk weg nog in de laatste run, maar gelukkig zat er geen teamgenoot van haar in de kopgroep. Ik weet niet als hoeveelste team we geëindigd zijn, maar ik denk als 2e of 3e. Helaas zijn de uitslagen en tijden nog niet bekend.

Nu ga ik mij voorbereiden of de 70.3 Ironman van Antwerpen op 5 augustus. Deze Ironman wordt rechtstreeks uitgezonden op Sporza. Ik hoop dat het weer wat beter gaat worden zodat ik vooral ook veel kan gaan fietsen.

Spreek jullie snel.

Grt,
Michelle

  • 09 Juli 2007 - 14:15

    Oma Fangmann:

    Hallo Michelle

    weer erg goed gedaan in Calais Frankrijk.

    als Nederlandse Vrouw geweldig.


    totziens Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Calais

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2007

Einde seizoen

26 Augustus 2007

1e in ‘thuis’ wedstrijd

06 Augustus 2007

4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp

09 Juli 2007

Franse Grandprix wedstrijd

26 Juni 2007

Prima week
Michelle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 34767

Voorgaande reizen:

13 September 2005 - 18 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: