1e in ‘thuis’ wedstrijd - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu 1e in ‘thuis’ wedstrijd - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

1e in ‘thuis’ wedstrijd

Door: Michelle Fangmann

Blijf op de hoogte en volg Michelle

26 Augustus 2007 | Nederland, Aalsmeer

Hallo allemaal,

Vandaag stond mijn ‘thuis’ wedstrijd in Aalsmeer op het programma. Deze wedstrijd ging over een afstand van 1,5km zwemmen - 40km fietsen - 10km lopen en werd georganiseerd door mijn club en zelf help ik ook mee deze wedstrijd te organiseren. Het was vooraf een beetje afwachten hoe deze wedstrijd uit zou pakken. 3 weken geleden deed ik de wedstrijd in Antwerpen en gelijk daarna ben ik 2 weken op vakantie gegaan. In die 2 weken heb ik niet gesport en vandaar dat ik moest afwachten of mijn ‘vorm’ er nog zou zijn. De trainingen van afgelopen week gingen nog niet echt lekker dus dat was geen goed vooruitzicht.

Om 11.00 uur werden we weggeschoten. Mijn start was prima en ik had geen last van andere zwemmers en ik kreeg geen klappen en zodoende kon ik vrij zwemmen. Voor mijn gevoel ging het zwemmen wel ok, maar kon beter. Ik merkte dat wanneer ik lange slagen maakte ik sneller ging, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Na het zwemmen de fiets op gesprongen. Er stond redelijk wat wind en die wind stond ongunstig. We hadden de lange stukken tegenwind en de bochtige stukken meewind, maar dat is voor iedereen hetzelfde natuurlijk. Het eerste halve rondje heb ik in mijn eentje gefietst. Daarna werd ik ingehaald door 3 mannen en die reden een tempo dat ik bij kon houden. Zodoende heb ik de rest van de 40 km achter deze mannen aan kunnen fietsen (op 5 meter natuurlijk!). In de voorlaatste ronde haalden we nog een hele groep mannen in. Hierna werd het rommelig en onrustig in de groep. Vervolgens kwam er een NTB motor en viel de groep een klein beetje uit elkaar, maar omdat het ook bochtig was was het lastig om continue op juiste afstand van elkaar te rijden. Toch werden er in onze groep 2 rode kaarten uitgedeeld. Zo gingen we met de hele groep tegelijk wisselen. Ik had een hele snelle wissel, ik ging als één van de laatste het parc ferme in en als 1e samen met Jan van Heteren eruit. Jan kon ik snel van me afschudden en ik had als voorfietser m’n broertje. Net als het fietsen zoek ik ook bij het lopen naar een snelheid die ik een tijd kan volhouden. Ik ga niet tot het uiterste en rijd en loop op een tempo dat ik dan nog wel even vol kan houden. Dit komt denk ik door de trainingen voor de lange afstand triathlons waar ik mij tegenwoordig meer op richt. Ik heb van start tot finish als 1e dame gelegen en mijn tijd was 9 minuten sneller dan vorig jaar dus erg goed. ook werd ik 12e in het overall veld. De nummer 2 van de dames volgde op ruim 15 minuten van mij. Uiteindelijk had ik een fietstijd van onder het uur!, maar het was wel iets korter dan 40 km. Ook het lopen had ik netjes onder de 40 minuten volbracht. Ik was dus erg tevreden en erg blij dat ik deze thuis wedstrijd winnend mocht afsluiten!

Uitslagen zijn te vinden op www.triathlonaalsmeer.nl

1. ik 2.05.40
2. Esther Brakenhoff 2.21.14
3. Jolien Visser 2.25.30
4. Trudy Hollander 2.26.40
5. Diana Gorter 2.32.00

Vanaf volgende week ga ik weer studeren, het zal dan afwachten zijn wanneer alle colleges zullen zijn en wat ik nog aan wedstrijden ga doen dit seizoen. Wel ga ik op 16 september in Frankrijk nog een wedstrijd doen met mijn Franse team.

Tot snel!

Groetjes,
Michelle

  • 02 September 2007 - 17:01

    Oma Fangmann:

    Ik heb genoten van de wedstrijd.ik ben trots op je.

    groetjes Oma .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Aalsmeer

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2007

Einde seizoen

26 Augustus 2007

1e in ‘thuis’ wedstrijd

06 Augustus 2007

4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp

09 Juli 2007

Franse Grandprix wedstrijd

26 Juni 2007

Prima week
Michelle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 34760

Voorgaande reizen:

13 September 2005 - 18 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: