4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp - Reisverslag uit Antwerpen, België van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu 4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp - Reisverslag uit Antwerpen, België van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

06 Augustus 2007 | België, Antwerpen

Beste allemaal,

Gisteren ben ik naar een snikheet Antwerpen gereisd om daar de 70.3 Half Ironman ‘Marc Herremans Classic’ te doen. Een 70.3 Ironman (1,9km zwemmen – 90km fietsen – 21,1km lopen) is een wedstrijd die gaat over precies de halve afstand van een hele Ironman. De hele zomer is het al slecht weer in Nederland, veel regen en wind maar juist deze dag was het vanuit het niets 31° C. Dit maakte de wedstrijd extra zwaar wat ook wel resulteerde in het aantal uitvallers en wandelaars tijdens het lopen.

De start was om 11.00 uur precies. Ik had mezelf ingeschreven als PRO athlete. De PRO athleten mochten 25 meter voor de overige age groupers starten waar ik erg blij mee was, want dat waren er wel 800! Hierdoor had ik weinig last van de drukte en ben ik maar een paar keer vastgehouden door de snelle zwemmers uit de age group wedstrijd. Ik kwam na 1900 meter zwemmen als 3e dame (en 37e overall) uit het water kort achter de latere winnares Rebecca Preston (AUS) en Melissa Vandewater (AUS). De 1e dame fietste gelijk een stuk weg en die heb ik niet meer gezien. Het fietsen had een aanloopstuk van 17 km gevolgd door 2 rondjes van 28 km en hetzelfde aanloopstuk terug. In het begin van het fietsen ging het erg hard ik reed de hele tijd boven de 40 km/h dat betekende ook dat we de laatste 32 km tegenwind zouden krijgen en er stond veel wind! Het fietsen ging lekker, na 20 km haalde ik de 2e dame in en werd ik tegelijkertijd ook door een andere dame ingehaald. Op 45 km werd ik ingehaald door Yvonne van Vlerken en Cora Vlot. Een tijdje heb ik deze dames kunnen volgen, maar op een gegeven moment moest ik ze laten gaan. Toch ben ik uiteindelijk weer naar ze toe gefietst en hebben we een tijdje met z’n drieën gefietst. De laatste 15 km heb ik ze opnieuw laten gaan toen ze met 38 km/h tegen de wind in gingen fietsen. Ik heb de laatste 15 km uitgefietst, maar het was wel ontzettend zwaar. Ik had uiteindelijk een gemiddelde van bijna 36 km/h over 90 km, niet slecht volgens mij. Ook zijn we gedurende het fietsen wel 60 keer! het spoor over en weer gegaan en ook nog stukken kinderkopjes wat de wedstrijd extra zwaar maakte. Op het laatst haalde ik nog een dame in die hardlopend met de fiets op haar schouder naar de wissel ging. Zij is uiteindelijk niet meer gaan lopen. Mijn 2e wissel ging goed en ik ging als 4e lopen vlak achter Cora Vlot. Ik ben behouden gaan lopen in verband met het weer en mijn ervaring van voorgaande lange wedstrijden. Ik heb Cora lang in het zicht kunnen houden, maar kon uiteindelijk niet naar haar toe lopen. Ik heb een constante halve marathon gelopen en liep over een 5 km elke keer 21 minuten. Het loopparkoers was langs de ‘boulevard’ en was een heen en weer stuk. Al met al was ik zeer tevreden met deze prestatie. Een 4e plek op een internationaal startveld. Vele dames hebben al flinke prestaties neergezet tijdens Ironmans en sommige hebben zelfs al meerdere malen Ironmans gewonnen!

1. Rebecca Preston 4.19.14
2. Yvonne van Vlerken 4.21.28
3. Cora Vlot 4.29.34
4. Michelle 4.30.10
5. Mariska Kramer 4.32.50
6. Tina Boman 4.33.52

Voor verdere uitslagen zie http://www.sport.be/antwerpironman/2007/nl/

Nu ga ik even genieten van deze prestatie en ga ik 2 weken lekker op vakantie naar Griekenland. Als ik terugkom zal mijn eerste wedstrijd zijn de ‘thuiswedstrijd’ in Aalsmeer zie www.triathlonaalsmeer.nl.

Groetjes,
Michelle

  • 06 Augustus 2007 - 07:37

    Eva:

    Hee Michelle,
    Heel knap gedaan! Net niet op het podium maar echt een supergoeie prestatie!
    Hele fijne vakantie, welverdiend lijkt me zo. Geniet ervan, en tot gauw!

    groetjes,
    Eva

  • 06 Augustus 2007 - 09:45

    Rene:

    Super goed Michelle.
    Zeker gezien de weersomstandigheden.
    Geniet van je prestatie en prettige vakantie.

    Rene

  • 06 Augustus 2007 - 11:02

    Daan:

    pffffff..maar 10 minuten achter Yron woman yvonne van Vlerken...ontzettend goed lijkt me zo! Ik zie t al wel voor me..2012 Hawai...nr1: michelle Fangmann..9.10.46

  • 06 Augustus 2007 - 11:32

    Stephanie:

    Goed gedaan joh!

    Geniet maar lekker van je verdiende vakantie.
    Tot in Aalsmeer.

  • 06 Augustus 2007 - 15:32

    Wim:

    Een hele knappe prestatie, het bewijs dat je al een heel seizoen goed bezig bent.

    Rust lekker uit dan zien we elkaar weer in Gravelines

  • 06 Augustus 2007 - 18:25

    Jenette:

    Prachtprestatie Michelle!!
    Gefeliciteerd en nu maar lekker uitrusten en genieten,
    grtjs jenette

  • 07 Augustus 2007 - 13:01

    Birgit:

    He Michelle!

    superprestatie zeg! Jammer genoeg lieten ze op tv bijna niks van de dames zien... En nu almere? :-)

    Groetjes, Birgit

  • 11 Augustus 2007 - 20:34

    Wilko:

    heel netjes!!

  • 12 Augustus 2007 - 09:17

    Eva:

    Je had het al verteld maar als ik het zo lees is het echt een mooie wedstrijd voor je geweest! Niet alleen wij maar ook alle zeilers op vakantie zaten met open mond te luisteren :-) Geniet er van en van je week Kreta.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2007

Einde seizoen

26 Augustus 2007

1e in ‘thuis’ wedstrijd

06 Augustus 2007

4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp

09 Juli 2007

Franse Grandprix wedstrijd

26 Juni 2007

Prima week
Michelle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 34767

Voorgaande reizen:

13 September 2005 - 18 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: