Prima week - Reisverslag uit Stein, Nederland van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu Prima week - Reisverslag uit Stein, Nederland van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

Prima week

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

26 Juni 2007 | Nederland, Stein

Hallo allemaal,

Afgelopen week een super week gehad. Ik ben geslaagd voor mijn Hbo-opleiding Commerciële Economie en ik heb een goede wedstrijd in Stein gelopen.

Afgelopen weekend ben ik in Stein geweest voor een echt triathlonweekend. Zaterdags waren de NK’s voor junioren en senioren en zondags was de lange afstand wedstrijd. Zaterdags was Annika Nederlands Kampioene geworden in haar categorie D18. Dit was alweer haar 8e Nationale titel. In de wedstrijd van zondag startte ik samen met mijn zusje en vader in een trio. Annika ging 3 km zwemmen, mijn vader 110 km fietsen en mocht afsluitend 30 km lopen. Stein is in het zuiden van het land en dat betekent dat er heel veel heuvels zijn! Annika had goed gezwommen en kwam als 4e uit het water. Mijn vader ging vervolgens de fiets op voor zijn 110 km. Deze 110 km bestonden uit 4 rondes met elk 4 beklimmingen wat het dus extra zwaar maakte. Hij kwam de 110 km goed door en heeft alle rondes bijna even snel gefietst, maar helaas wel wat plekken verloren. We kwamen als 11e trio van de fiets af. Nu mocht ik als laatste gaan beginnen. Ook deze 30 km is erg zwaar vanwege het klimmen en dalen in de rondes. Ik moest ook 4 rondes lopen. Vorig jaar heb ik dit ook gedaan en toen ging het, met uitzondering van de laatste ronde, super. Nu had ik na 2 km al zoiets van waar ben ik aan begonnen en dan is het nog een heel eind. Gelukkig ging het lopen toch wel lekker. Ik was de 1e ronde iets te hard gestart merkte ik al snel en ik heb dus in de 2e ronde wat gas terug genomen. Vorig jaar liep ik de 30 km bijna vlak, maar ik had al snel door dat me dat dit jaar niet zou gaan lukken. Ook dit jaar was de laatste ronde erg zwaar en had ik hele zere bovenbenen en heupen. Elke meter die je dan naar beneden loopt is verschrikkelijk. Ik kwam met een goed gevoel over de finish (tijd van 2.12) en het bleek dat ik toch zo’n 7 á 8 minuten sneller had gelopen dan vorig jaar. Dat bevestigd maar weer eens dat ik dit jaar een stap vooruit ben gegaan qua loopniveau. Tijdens het lopen heb ik nog een tweetal trio’s in kunnen halen en kwamen we als 9e trio over de finish net als vorig jaar. We waren het 3e mixtrio, de andere mixtrio’s bestonden uit 2 mannen en 1 dame.

Nu even herstellen en dan gaat de voorbereiding beginnen voor de halve Ironman in Antwerpen op 5 augustus. Deze wedstrijd zal rechtstreeks worden uitgezonden vanaf 11.00 uur op Sporza (België). Volgend weekend (8 juli) zal ik nog een duathlon doen voor mijn Franse team in Calais.

Spreek jullie snel!

Groetjes,
Michelle

  • 26 Juni 2007 - 09:30

    Wil:

    Ja,ja het gaat als een trein hoor!!!
    Klasse,, Misschien heb je een tolk nodig in Calais!!Grapje , maar heel veel succes in Calais...groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Stein

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2007

Einde seizoen

26 Augustus 2007

1e in ‘thuis’ wedstrijd

06 Augustus 2007

4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp

09 Juli 2007

Franse Grandprix wedstrijd

26 Juni 2007

Prima week
Michelle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 34767

Voorgaande reizen:

13 September 2005 - 18 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: