1e dame en 5e overall! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu 1e dame en 5e overall! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

1e dame en 5e overall!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Gisteren de triathlon van Amsterdam gedaan. Ik had een uitnodiging gehad van de organisatie, maar in eerste instantie twijfelde ik een beetje vanwege de wedstrijd in Nieuwkoop. Ik wilde een beetje afwachten hoe het herstel daarvan zou lopen. Toch besloten om mee te doen en wat een wedstrijd!

Het veld was bij de vrouwen niet enorm groot, maar in totaal deden er 131 mensen mee. De start was precies om 12.00 uur in de Sloterplas. Ook de finish, het loop- en fietsparkoers waren rondom de Sloterplas. We moesten 2 rondes van 750 meter zwemmen. Bij de start lag ik super, ik lag tussen Dennis en Sander in. Zij starten beide hard en dus had ik na de start goed de ruimte om mijn eigen slag te zwemmen. Naast Dennis lag Marijke en ik wist dat ik die in de gaten moest houden, omdat die goed kan zwemmen. Tot aan de eerste boei kon ik Marijke goed bijhouden, helaas na die eerste boei raakte ik haar kwijt door het gedrang. Toch heb ik lekker kunnen zwemmen en ging dat ook prima. Ik kwam als 10e het water uit achter Marijke en nog een paar mannen. Door mijn snelle wissel zat ik als 7e op de fiets. Op de fiets haalde ik Marijke al vrij snel in en even later vormde zich een groepje van ongeveer 6 personen. Een aantal had ik ingehaald en een aantal kwamen van achteruit. De rest van de fietsrondes (in totaal 5) hebben we zo door gefietst en gelukkig kwamen de grote groepen van achter niet dichterbij ons. Inmiddels had ik mijn voorsprong ten opzichte van Marijke en de andere dames verder uitgebouwd. Door ook gelukkig een snelle 2e wissel kon ik met zo’n beetje vijf minuten voorsprong op de andere vrouwen aan het lopen beginnen. Ondanks dat ik wist dat ik een behoorlijke voorsprong had wilde ik toch hard doorlopen, want ik wist dat er een andere dame in het veld liep (Sonja Jaarsveld) die ook erg hard kan lopen. Inmiddels lag ik nog steeds zo rond de 7e plek in het overall veld. Door mijn goede looponderdeel (37.12 sec op 10km PR!) kon ik onbedreigd naar de 1e plaats bij de dames lopen. In de laatste kilometers van het lopen haalde ik nog een tweetal mannen in waardoor ik als 5e overall in de wedstrijd de finish kon passeren. Een uitzonderlijke prestatie. Ik was dus na de wedstrijd enorm tevreden aan de ene kant vanwege de wedstrijd hoe deze verlopen was en ook dat ik helemaal geen last meer had van de wedstrijd van Nieuwkoop.

Uitslagen via www.amsterdam-duursport.nl

Groetjes,
Michelle

• 11 Juni 2007 - 11:58

Maria Alden:

Hartelijk gefeliciteerd Michelle, dat was vooral met deze hitte een uitzonderlijke prestatie

• 11 Juni 2007 - 12:06

De Spons:

Ik was al zo trots op je 2e plaats verleden week.
    En dit is al weer zo'n mooi resultaat.
    Hulde !!!!!!!!!!!!!

• 11 Juni 2007 - 12:41

Oma Fangmann:

hoi michelle

geweldig gedaan michelle
    ga zo door .OMa houd van je .....

veel lief Oma

• 12 Juni 2007 - 06:17

Peter.v.adrichem :

hoi michelle
    van harte gefeliciteerd hartstikke goed
    maandag nog met je gefietst maar ik wist van niks .dus bij deze
    dan is het misschien voor jouw wel een optie om de wintetriathlon te gaan doen
    maar eerst nog maar een paar andere wedstrijden
    ik hoor het wel
    groet peter

p.s.37.12 dat is pas echt goed

• 15 Juni 2007 - 11:29

Birgit Krämer:

Hoi Meisje...
    Wat goed hoor. ga lekker zo door!
    Je bent echt goed vooruit gegaan, super!
    Tschüssi, Birgit

• 15 Juni 2007 - 21:13