2e op NK! - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu 2e op NK! - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

2e op NK!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

03 Juni 2007 | Nederland, Nieuwkoop

Hallo allemaal,

vandaag voor de 2e keer in mijn leven een halve, of zoals het tegenwoordig heet O2, afstand gedaan. Ook dit jaar was het NK weer in Nieuwkoop. De afstanden waren iets aangepast ten opzichte van vorig jaar. Dit jaar moesten we 3km zwemmen, 81km fietsen en 20km lopen.

Ik zag in het begin op tegen het zwemmen, want het zou weer een massale start worden. Ik heb hier een hekel aan, omdat er dan allemaal mensen over je heen zwemmen. Dit keer viel het mee en ben ik maar een paar keer overzwommen. Het zwemmen bestond uit 2 ronden van 1500 meter. Na een paar honderd meter had ik mijn positie gevonden en kon ik lekker mijn eigen tempo zwemmen. Halverwege de eerste zwemronde kreeg ik een aantal andere dames in het vizier. De dames hadden namelijk een andere kleur badmuts dan de mannen. Toen ik die dames zag wist ik dat ik redelijk goed aan het zwemmen was. Ik ben zelfs naar die dames toe gezwommen en in de tweede ronde vond ik aansluiting. Ik kwam als ongeveer 5e het water uit. Door mijn snelle wissel sprong ik wel als 2e de fiets op. Al snel werd ik achterhaald door Gonny Rosendaal en samen zijn we op weg gegaan naar de 1e dame. Die dame hadden we snel ingehaald en toen zijn we met z’n tweeën verder gefietst. Het tempo lag voor mij eigenlijk net iets te laag, maar ik wist dat wanneer ik Gonny in zou halen ik niet veel sneller zou fietsen dus ik liet het zo. Aan het einde van de eerste (van de drie) fietsronden kwamen een andere man en dame ons voorbij en zijn we daarbij aangehaakt. Het tempo in de tweede ronde lag dan ook duidelijk hoger. Aan het begin van de derde fietsronde kwam er een grote groep mannen voorbij. Het tempo werd hierdoor enorm opgeschroefd. Tanden bijtend en benen die verzuurden toch maar aangehaakt, omdat ik anders wist dat ik alleen zou komen te zitten en dit nog veel zwaarder zou zijn. Ik heb niet het idee gehad dat we erg had fietsten, maar ik had een gemiddelde van 36 km/h! dat was vlot. De laatste 4 km heb ik de groep laten gaan en heb ik nog even mijn eigen tempo gereden. De andere dame bleef wel in de groep rijden en begon dus een stuk eerder met wisselen. Toch liep ik ook hier weer als 2e de wisselzone uit. Nu het lopen mijn onderdeel dacht ik, want hier had ik het meeste op getraind. Helaas blijkt dat dan niet altijd het beste onderdeel te zijn. Ook dit jaar waren de laatste 1,5 ronden (van de 4) behoorlijk zwaar. Gelukkig had ik inmiddels een redelijk voorsprong opgebouwd op de nummer 3 en kwam mijn 2e positie niet in gevaar. De nummer 1 van de wedstrijd, Yvonne van Vlerken, heb ik alleen op de fiets gezien toen ze me inhaalde en vervolgens pas weer bij de finish.

Zo heb ik vandaag dus weer een goede wedstrijd gedraaid. Ik ben 2e geworden op het NK en ditmaal echt bij de senioren in een tijd die bijna 15 minuten sneller was dan vorig jaar. Ondanks dat we dit jaar 1km meer moesten zwemmen en 3km minder moesten fietsen.

Uitslagen:
www.triathlon-nieuwkoop.nl

1 Yvonne van Vlerken 4.11.57
2 Michelle Fangmann 4.22.48
3 Inge Vancauwenberghe 4.31.10
4 Mirjam Weerd 4:31:49
5 Gonny Rosendaal 4:36:39
6 Esther Tanck 4:38:15
7 Marijke Zeekant 4:38:52 D50
8 Carla van Rooijen 4:42:22
9 Carola Nell 4:47:24
10 Ada van Zwieten 4:47:58 D45

Nu zal ik mij de komende periode richten op mijn afstuderen. Ik moet nog een paar presentaties geven en dan hoop ik op 6 juli mijn (HBO) diploma in ontvangst te mogen nemen.

Maar voor ik mijn diploma (hopelijk) in ontvangst mag nemen ga ik samen met mijn zusje en vader een trio triathlon doen in Stein op 24 juni. Mijn zusje zal 3 km gaan zwemmen, mijn vader gaat 110 km fietsen en ik sluit af met 30 km lopen.

Jullie horen snel weer van mij (hoop ik)!

Groetjes,
Michelle

  • 04 Juni 2007 - 07:53

    Birgit:

    Wat goed Michele, eerst zusje lief en nu jij. Van harte gefeliciteerd met die plak. Ik gun het jullie van harte. Geniet lekker!
    Heel veel liefs en tot op de baan, tschüssi, birgit

  • 04 Juni 2007 - 17:54

    Bert B:

    Gefeliciteerd!!! Mooie plaats!

    groeten van Bert

  • 05 Juni 2007 - 09:19

    Jenette:

    Geweldig goed gepresteerd Michelle!!
    Ook echt verdiend die zilveren plak, geniet ervan!
    grtjs Jenette

  • 06 Juni 2007 - 06:59

    Wil:

    Mooi verslag van je wedstrijd, knappe prestatie. Gefeliciteerd, we zijn trots op je, groetjes Wil

  • 09 Juni 2007 - 17:54

    Kim:

    Goed gedaan Michelle. Hoop dat de hbo ook zo goed gaat. Veel plezier in Stein.

  • 11 Juni 2007 - 12:28

    Oma Fangmann:

    hallo Michelle
    wel wat laat maar als nog Gefeliciteerd
    met het behalen van de tweede plaats
    goed gedaan.

    want de computer was stuk.



    groetjes Oma




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwkoop

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2007

Einde seizoen

26 Augustus 2007

1e in ‘thuis’ wedstrijd

06 Augustus 2007

4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp

09 Juli 2007

Franse Grandprix wedstrijd

26 Juni 2007

Prima week
Michelle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 34767

Voorgaande reizen:

13 September 2005 - 18 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: