18e verslag - Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu 18e verslag - Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

18e verslag - Hervey Bay

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 November 2005 | Australië, Hervey Bay

Hallo iedereen,

hier weer een verslagje van mij.
Inmiddels zijn we al een stukje omhoog geklommen met de auto. We zijn nu in Hervey Bay beland waar we overmorgen voor 3 dagen naar Fraser Island toe gaan.

We zijn dus inderdaad verder gegaan naar Byron Bay. Het was een heel leuk en gezellig dorpje, helaas was het hostel een smerige en muffe boel! Gelukkig hoefde we er maar 2 nachten te slapen. We hebben nadat we aankwamen een stuk over het strand gewandeld op zoek naar surf plekken, want Chris wilde nog graag een paar uurtjes surfen. Helaas liet het weer dat niet meer toe en moest hij dat een dagje verplaatsen. We zijn 's avonds nog wel naar de film geweest. Allebei naar een andere film. De volgende ochtend is Chris gaan surfen en heb ik mijn schrijf werk weer een beetje op orde gebracht. 's Middags een beetje rondgewandeld en boodschappen gedaan. 's Avonds gingen we nog een kopje koffie drinken in een café en zijn toen getuige geweest van een heuse vechtpartij tussen een paar gigantisch dronken zwervers! was wel grappig om te zien. De volgende dag zijn we gauw weggegaan. We hadden het plan om naar het Lamington park toe te gaan, maar 't blijkt dat het niet altijd even makkelijk is om zoiets te vinden ook al zijn er maar 1 of misschien 2 wegen in Australië. Conclusie dus niet gevonden, daarom zijn we maar naar Warner Bros Movie World geweest want dat was ook vlakbij in de buurt. Gelukkig zat het weer ons erg mee, alleen maar regen!! Daar een middagje rondgelopen en toen op zoek naar het volgende hostel, zelfs dit hostel was nog smeriger dan het vorige. De hele keuken stond nog vol met afwas en het was echt smerig! Doordat het de volgende dag nog steeds niet echt goed weer zou gaan worden zijn we naar Wet 'n World gegaan (soort pretpark met allemaal water glijbanen). We kwamen erachter dat er ook een enorm winkelcentrum was inclusief bioscoop dus die moest weer bezocht worden. De volgende dag toch nog maar even langs het Lamington park gegaan want het bleek toch wel makkelijk te vinden... en we kregen weer wat zonnestralen te zien! Daarna doorgereden naar het volgende hostel en raad eens... deze was wel schoon en netjes (eindelijk!). Gisteren zijn we naar de Australian Zoo geweest en zelfs ik heb een slang aangeraakt, een kangaroe en een koala geaaid! Nu zijn we dus in Hervey Bay en het weer is nog steeds mooi en erg warm en benauwd!

Spreek jullie snel weer!

Groetjes,
Michelle

ps, kijk even naar de (nieuwe) foto's en dan vooral het onderschrift.

• 28 November 2005 - 08:50

Birgit:

He Michelle,

jullie doen nu dezelfde route als wij 3 jaar geleden. Superleuk! Fraser Island vonden wij echt super. Wij hadden toen een onwijs leuke gids. Leuke foto's en onderschrift ook, sinds wanneer ben jij zo humoristisch? :-) Geniet er nog even van, voor je het weet zit je weer in het ijskoude regenachtige Nederland... Ik moet nu gaan rennen in de natte sneeuw, brrrr. Tot gauw!

Groetjes! Birgit

• 28 November 2005 - 09:23

Daan:

He michelle!

Leuk! Wat een leuk verhaaltje ook. Heerlijk om te lezen op een doodsaaie stageplek met uitzicht op een regenachtig amsterdam.
    Ik wist trouwens helemaal niet dat jij zo ondernemend bent..Heel veel plezier nog! Enne geniet ervan..

groet, Daan

• 28 November 2005 - 09:43

Paul Musters:

Hey Michelle,

Ik had al even niet gereageerd, maar wel al je verslagen gelezen hoor!

Leuk die foto's ook, Vort KA :D
    Zorg dat je het goed naar je zin blijft hebben daar!

Hier is het erg koud, maar het zonnetje schijnt weer.

groeten, Paul

• 28 November 2005 - 10:47

Bart:

Hey Michelle.

Voor ranzige keukens vol afwas hoef je echt niet met Chris naar Australie hoor, je hoeft alleen maar bij ons langs te komen :p

En jullie hadden mooi weer, ondanks de regen? Dan had je afgelopen vrijdag hier moeten zijn, zoveel regen, je had je lol op gekund. ;)

Leuk om te horen dat jullie het leuk hebben...trouwens, "jullie"? Ik zie Chris op geen van de foto's, IS hij daar wel? :p

Fijne vakantie verder! :D

-Bart

• 28 November 2005 - 20:24

Mariska:

En wij maar denken de goede tijd dat je daar zit. Nee dus heel veel regen, komt er geen einde aan.Ook erg veel bioscoop weinig kroegen uitgaan andere mensen hoe komt dat? Ik dacht dat dat backpacken was? Nou ik hoor hegt noig wel Mar.

• 29 November 2005 - 20:31

John:

Via de actieve rol van Rene (link op de MTT website), hebben we eindelijk jouw verslagen gelezen. Helemaal leuk. Tcoh de moeite waard om te genieten waarvan andere alleen maar kunnen dromen. Genieten dus... Gr. J.