19e verslag - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu 19e verslag - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

19e verslag - Cairns

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

09 December 2005 | Australië, Cairns

Hallo iedereen,

hier weer een verslagje van mij. Op dit moment zijn we in Cairns en hier blijven we tot zondag. Ik ben nu al een paar dagen alleen, want Chris is een duikcursus aan het volgen en zit ergens midden op het Great Barrier Reef op een boot.

De 2e dag in Hervey Bay zijn we alvast naar het volgende plaatsje gereden waar we na Fraser Island naar toe zouden gaan om te kijken wat er allemaal te doen was daar. Het plaatsje was maar 120km verderop. We zijn naar het Toerist Centre toe gegaan en werden daar vriendelijk geholpen. We besloten om in dit plaatsje de schildpadden te gaan bezoeken. Daarna zijn we richting het strand gereden om daar even te lunchen en vervolgens weer naar Hervey Bay gereden. Even snel een was gedaan en daarna onze koffers ingepakt die we mee moesten nemen naar Fraser Island. We werden woensdagochtend al om 8uur opgehaald om naar Fraser Island toe te gaan. Eerst met een ferry naar het eiland toe, dit duurde maar 45min (terwijl ik natuurlijk een Texel/Terschelling ferry in gedachten had en was dit maar een klein bootje). Daar werden we opgewacht door onze (hele grappige) gids. Hij zou ons de hele 3 dagen begeleiden. De 1e dag zijn we naar 2 verschillende Laken geweest en hebben we een stuk door de rainforest gelopen. We hadden het geluk dat we 3 dagen lang niet zelf voor eten hoefde te zorgen!, dit zat allemaal bij de tour in. (We konden dus uitgebreid lunchen en avondeten want we blijven toch Nederlanders.) De 2e dag hebben we een heel stuk over het strand gereden met de 4WD vrachtwagen/bus. We zijn bij de Champagne pools (helaas geen echte) en het Maheno schipwrak geweest en ook weer bij een Lake. De 3e dag was helaas iets minder want de weergoden waren ons niet goed gezind, het heeft de hele dag hard geregend! dit was erg jammer. 's Avonds weer terug met de ferry naar vaste land, helaas (nou ja helaas) was de supermarkt toen al dicht dus hoefde we niet zelf te koken. Zaterdag zijn we dus naar Bundaberg toe gereden om 's avonds de schildpadden te bekijken. Dit is één van de weinige plekken ter wereld waar schildpadden komen om hun eieren te leggen. Schildpadden leggen hun eieren op de plek waar ze zelf ook geboren zijn. We zijn daar heen geweest en het was echt heel mooi om te zien. De schildpadden graven eerst een gat van 50cm diep en daarna leggen ze +/- 120 eieren. Ze vullen het gat weer met zand en gaan daarna weer terug naar de zee om er niet meer naar om te kijken! Zielig he. Zondag en maandag hebben we de hele dag in de auto gezeten om in Cairns te komen. Oh ja zondagavond nog maar weer eens naar de bios geweest voor de verandering, naar de nieuwe Harry Potter film. Hier maandagavond ingecheckt in een mooi en schoon hostel. Gelukkig maar, want ik moet hier 6 nachten slapen. Diezelfde avond heeft Chris nog z'n duikcursus geboekt voor 5 dagen. Eerst is heeft hij 2 dagen in een zwembad moeten oefenen en theorie moeten doen en nu is hij voor 3 dagen dus het Reef op. Zaterdagmiddag/avond komt hij weer terug en dan vliegen we zondagavond naar Darwin toe. Daar gaan we maandag de hele dag naar het Litchfield park. Diezelfde avond/nacht zullen we nog naar Sydney vliegen om daar nog 2,5 dagen te zijn. Chris gaat daar de Harbour Bridge beklimmen en ik ga kijken.

Omdat ik behoorlijke heimwee heb gekregen de afgelopen weken, ga ik eerder terug komen. We zullen op 15 december vanaf Sydney terug vliegen naar Amsterdam en zullen dan op 16 december om 05.55 uur landen op Schiphol.

Tot snel dus.

Groetjes,
Michelle

• 09 December 2005 - 08:56

Alexandra:

Hoi!
    Het beste en probeer de komende dagen tóch nog even het Australische leven op te snuiven! Maak de komende week nog impressiefoto's en neem goed afscheid van dat land! En waarom ga jij (de athlete zijnde...:P) de Harbour Brigde niet ook beklimmen???
    Optimaal gebruik maken van die laatste paar dagen hoor!!

• 09 December 2005 - 09:27

Wil:

Hoi Michelle,
    Wat een prachtig verhaal over die schildpadden.
    Dat heb je toch mooi allemaal gezien.
    Tot de volgende week, gauw alweer he, lfs Wil

• 09 December 2005 - 09:52

Stephanie:

He meissie,

Geniet nog even van die laatste dagen aan de andere kant van de wereld. Voor je het weet is het donderdag en stap je op het vliegtuig naar het koude en natte Nederland!
    Tot snel, moeten we maar snel weer eens afspreken om een koppie thee te drinken!

Liefs Stephanie

• 09 December 2005 - 11:07

Birgit:

He Michelle,

ooh, ben zo jaloers! Toen wij er waren hadden we geen tijd om de schildpadden te bekijken. Lijkt me echt super! Misschien hadden jullie op Fraser Island wel dezelfde gids als wij, wij hadden ook een maffe kerel. Nou, nog veel plezier en tot volgende week!

Groetjes, Birgit

• 12 December 2005 - 14:23

Andrea:

Hoi Michelle,

Ik had je bericht nog niet geopend, dus zie ik nu pas dat je al bijna thuis komt. Jammer voor chris eigenlijk....maar heimwee is begrijpelijk en jij zit er natuurlijk ook al een hele tijd....... O.K. nu even.....je bent dus met kerst in Nederland.. Weet je al wat je plannen zijn. Eerste kerstdag is het traditionele snoek-gebeuren op de constructieweg....kom je ook ??? en met 1 op 2 personen???? dit even i.v.m de inkoop!!!! snap je?? Kun je dit even in een mail aan me doorgeven??? Goede vlucht jullie samen!!! We zien jullie vast gauw weer.

• 13 December 2005 - 15:03

Trees:

hoi michelle,
    bedankt voor de kerstkaart en een hele goede reis.

• 13 December 2005 - 23:39

Mark En Els:

Heey Michelle,
    Een hele goede reis.

• 14 December 2005 - 18:29

Debby:

Hey Michelle,

ik wil je nog even een hele goede thuisreis wensen! Ik hoop dat je het leuk gehad hebt in Australie.

groetjes Debby