1e Grand Prix wedstrijd Meaux - Reisverslag uit Meaux, Frankrijk van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu 1e Grand Prix wedstrijd Meaux - Reisverslag uit Meaux, Frankrijk van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

1e Grand Prix wedstrijd Meaux

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

03 April 2006 | Frankrijk, Meaux

Hallo allemaal,

zaterdagochtend vroeg ben ik vertrokken naar het Franse Meaux (vlakbij Parijs) om daar mijn eerste Grand Prix wedstrijd over een afstand van 5 - 23 - 2,5km van het seizoen te doen.

De wedstrijd was op zondagmiddag en werd door 'mijn' team georganiseerd. Als eerst moesten de mannen GP starten en 68 minuten later waren wij dames aan de beurt. In Frankrijk zijn de wedstrijd qua aantallen iets anders dan in Nederland. Wij hadden bijvoorbeeld 140 dames aan de start. Wij werden weggeschoten om 14.18 uur. Na ongeveer 200m lopen lag ik al op plek 30/35, er wordt hier altijd erg snel gestart. Uiteindelijk lag ik na de 1e run op een ongeveer 15e plek (denk ik). Toen was het fietsen aan de beurt, het was een redelijk zwaar fietsparkoers met een paar klimmetjes en veel wind. Aan het begin van het fietsparkoers zat een flinke klim. Hierdoor kon ik een aantal athletes inhalen. Tijdens het fietsen haalde ik er steeds meer in en gelukkig kon ik de meesten eraf fietsen. Zodoende kwam ik binnen in een groepje die streden voor de plaatsen 3 t/m 7. De laatste run was onverhard (een beetje nadelig voor mij). Ondanks dat het onverhard was ging de 2e run goed en finishte ik als 6e overall en 3e in de Grand Prix wedstrijd (er werd tegelijkertijd een open wedstrijd gehouden). In Frankrijk wordt er niet zozeer gekeken naar individuele prestaties, maar gaat het om de team prestatie. Door een goede wedstrijd van mijn teamgenoten waren we als 1e team gefinisht!

Al met al een goede 1e internationale wedstrijd. Het vervolg hiervan zal plaats vinden over 2 weken in het Franse Les Herbiers waar ik ook aanwezig zal zijn.

Voor uitslagen en/of fotos kun je kijken op: http://lestritonsmeldois.free.fr/

Tot de volgende keer!

Groetjes,
Michelle

  • 04 April 2006 - 11:04

    Birgit:

    He Michelle, alles goed?
    Leuk zo'n wedstrijd waar zoveel dames aan meedoen. Goed gedaan zeg! Tip: het viel mij op dat je er niet bij schrijft wie 1,2 en 3 zijn geworden. Bij je stukje over Lelystad was ik best nieuwsgierig wie nu gewonnen had en wie 3e was geworden. Als je dat erbij schrijft maakt dat je stukje een beetje duidelijker, en is ook leuk om te lezen, van wie je hebt gewonnen of verloren. Maar goed, is maar een tip hoor.
    Ben je deze zaterdag in Aalsmeer? Dan ben ik er ook weer om te zwemmen en te lopen (vrijdag is Kirsten jarig). Tot dan hoop ik, groetjes! Birgit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Meaux

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2007

Einde seizoen

26 Augustus 2007

1e in ‘thuis’ wedstrijd

06 Augustus 2007

4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp

09 Juli 2007

Franse Grandprix wedstrijd

26 Juni 2007

Prima week
Michelle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 34767

Voorgaande reizen:

13 September 2005 - 18 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: