1e Halve triathlon te Nieuwkoop - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu 1e Halve triathlon te Nieuwkoop - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

1e Halve triathlon te Nieuwkoop

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

30 Mei 2006 | Nederland, Nieuwkoop

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mijn wedstrijd van dit weekend. Het is een tijdje geleden dat ik de laatste wedstrijd gedaan heb, maar vandaag stond er weer eentje op de planning namelijk het NK Midden afstand triathlon. Deze triathlon ging over een afstand van 2 km zwemmen, 84 km fietsen en 20 km lopen. Door het koude zwemwater was de afstand ingekort van 2,5 km naar 2 km.

De start van de wedstrijd was om 11.05 uur. Na 28 minuten verliet ik als 5e dame het water om op de fiets te gaan voor 84 km. Het fietsen was erg zwaar door de harde wind die er woei. Tijdens het fietsen haalde ik nog een aantal dames in waardoor ik ongeveer een ronde lang op de 2e plek heb gefietst. Een km of 6 voor het einde werd ik weer ingehaald door een dame en lag ik weer 3e. Ik had een snelle wissel van het fietsen naar het lopen en kon op die manier geleidelijk aan weer naar de 2e dame toe lopen. Voor mijn idee liep ik een tempo dat ik lange tijd kon volhouden, helaas blijkt dat dan toch niet het geval… Een hele tijd heb ik op de 2e plek gelopen met in het kielzog de nummer 3. In de 3e loopronde haalde ze mij uiteindelijk in en vanaf dat moment ging ik ook redelijk kapot. De laatste 1,5 loopronde waren erg zwaar. Uiteindelijk ben ik gefinisht als 3e dame en 1e dame <23.

Na afloop van de wedstrijd was ik zeer tevreden. Dit was mijn eerste halve triathlon en het ging eigenlijk naar tevredenheid. Alleen dus de laatste 7 km lopen waren erg zwaar. Dit zal te maken hebben met de ervaring die ik mis en die ik op zal moeten doen ik eventuele volgende wedstrijden over een halve afstand. Ik heb genoten van al het publiek dat aanwezig was en de aanmoedigingen die ik heb gekregen.

De volgende wedstrijd zal zijn, afhankelijk van mijn herstel, de duathlon in Lelystad en daarna zal ik samen met mijn vader en zusje een trio vormen in Stein. Ik zal daarbij het looponderdeel voor mijn rekening nemen.

Uitslagen van triathlon Nieuwkoop zijn te vinden op: www.triathlon-nieuwkoop.nl of meer informatie over mij op: www.sporter.topsporters.net/fangmannm

Tot de volgende keer!

Groetjes,
Michelle

  • 06 Juni 2006 - 09:18

    Wim Nieuwkerk:

    Proficiat met je schitterende prestatie in Nieuwkoop. Zie je zaterdag in Lelystad

    Groetjes,

    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwkoop

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2007

Einde seizoen

26 Augustus 2007

1e in ‘thuis’ wedstrijd

06 Augustus 2007

4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp

09 Juli 2007

Franse Grandprix wedstrijd

26 Juni 2007

Prima week
Michelle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 34767

Voorgaande reizen:

13 September 2005 - 18 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: