Het seizoen is begonnen! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu Het seizoen is begonnen! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

Het seizoen is begonnen!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

03 April 2007 | Frankrijk, Parijs

Hallo iedereen,

het du / triathlon seizoen is voor mij begonnen.

Vorig weekend en afgelopen weekend ben ik naar Frankrijk geweest om daar te starten in de duathlon wedstrijden. In het weekend van 24/25 maart organiseerde mijn Franse club een duathlon wedstrijd over de afstand 5 - 23 - 2,5 km. Voorgaande jaren was dit een GrandPrix wedstrijd, maar helaas dit jaar niet meer. Ondanks dat het geen GrandPrix wedstrijd was, waren een heleboel duathleten afgereisd naar Meaux. In totaal gingen ± 300 mannen van start en ± 85 vrouwen. Wij moesten een minuut na de mannen starten en dus moesten wij al snel de langzaamste mannen inhalen. De afgelopen maanden heb ik niet kunnen trainen zoals ik graag had gewild in verband met de drukte van school. Ondanks de mindere trainingsuren ging de 1e run redelijk, het fietsen was lastig omdat we niet bij de mannen mochten stayeren, maar de mannen wel het grootste gedeelte van het parkoers in beslag namen. Toch heb ik geprobeerd een plek te veroveren samen met een teamgenoot. We kwamen gelijktijdig van de fiets af, voor ons waren al 2 dames eerder van de fiets af gekomen. Ik begon als 4e aan de 2e run. Tijdens de 2e run werd ik nog ingehaald door een andere dame en haalde ik zelf ook nog iemand in dus kwam ik als 4e over de finish. Kortom. ik was redelijk tevreden over deze wedstrijd, de 1e run en het fietsen gingen redelijk en de 2e run ging erg goed. Een mooie begin van het seizoen.

1. Maud Golsteyn 1.10.26
2. Linda Guinoiseau 1.11.37
3. Stefanie Bouma 1.11.54
4. Michelle Fangmann 1.11.56

Afgelopen weekend was de reis naar Frankrijk nog wat langer, enkele reis 800 km. Je moet wat over hebben voor je sport ;). De GrandPrix wedstrijd werd gehouden in de plaats Chateau Renault en zoals de naam het al zegt, rondom een kasteel. Het was een zeer selectief parkoers met de afstand 5,4 – 20,8 – 2,7 km. De 1e run bestond uit 2 ronden met een steile klim die vals plat doorliep. Het fietsen bestond uit 4 ronden met in elke ronde 3 klimmen. Tijdens het verkennen had ik al het idee dat het fietsen wel goed zou kunnen gaan, ik voelde me krachtig en het klimmen ging goed. Bij deze wedstrijd stonden nog meer vrouwen aan de start namelijk 100! De start was chaotisch, er gingen gelijk al 6 dames onderuit, en het ging er hard aan toe. Ik ben niet zo’n snelle starter en liep na een kilometer zo rond de 30e plaats. Gelukkig kwan ik daarna wel op gang en haalde ik tijdens het lopen nog een aantal dames in. Ik ging als 12e de fiets op uiteindelijk. Zoals ik al dacht ging mijn fietsen erg goed en ben ik in mijn eentje naar de 6e plaats toe gefietst zonder andere atletes mee te nemen in mijn wiel. De 2e run kon ik deze positie gelukkig vast houden en kwam ik dus als 6e over de finish. Ik was zeer tevreden met deze prestatie.

1. Alexandra Louison 1:09:04
2. Charlotte Gauchet 1:09:14
3. Sandra Levenez 1:09:22
4. Isabelle Ferrer 1:09:23
5. Linda Guinoiseau 1:09:44
6. Michelle Fangmann 1:11:44
7. Delphine Olive 1:12:05
8. Elise Caillet 1:12:19
9. Geraldine Heuze 1:12:31
10. Celine Taiana 1:12:32

Team uitslagen zijn te vinden op www.ipitos.com

Nu heb ik even een maand geen wedstrijd. In het weekend van 12 mei zal ik voor mijn team starten in een wedstrijd in de buurt van Nantes. Eerst ga ik nu 2 weken op trainingsstage naar Portugal. Daar kan ik lekker gaan trainen en een beetje uitrusten van de afgelopen periode waarin ik het druk heb gehad met afstuderen. Helaas kan ik niet helemaal achterover gaan leunen, want er moet nog genoeg gedaan worden voordat ik mijn diploma echt in ontvangst mag nemen.

Tot de volgende keer!

Groetjes,
Michelle

  • 03 April 2007 - 15:00

    Birgit:

    He Michelle!

    Goed gedaan! Komen de Renault-auto's daar ook van Chateau Renault? Of is dat met een d?

    groetjes, tot donderdag! Birgit

  • 05 April 2007 - 07:47

    Oma:

    hallo Michelle

    leuk dat je een berichtje stuurd ik ben altijd nieuw schierig wat je gedaan heeft .
    veder veel plezier in Portugal


    Groetjes Oma

  • 05 April 2007 - 09:52

    Wil:

    Jeetje, wat goed van je!!!!!!
    Toch wel een mooi leventje, of lijkt dat
    maar zo.? Afin, het ziet er allemaal ge-
    weldig uit. Ik ben erg trots op zo'n
    schoondochter!!!! Tot het volgende be-
    richt. Alhoewel, dat zal wel van mij ko-
    men uit AMERIKA......Liefs Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2007

Einde seizoen

26 Augustus 2007

1e in ‘thuis’ wedstrijd

06 Augustus 2007

4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp

09 Juli 2007

Franse Grandprix wedstrijd

26 Juni 2007

Prima week
Michelle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 34767

Voorgaande reizen:

13 September 2005 - 18 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: