Super GP wedstrijd! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu Super GP wedstrijd! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Michelle Fangmann - WaarBenJij.nu

Super GP wedstrijd!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

13 Mei 2007 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal,

hier weer een berichtje.

Ik ben net terug van een wedstrijd in Frankrijk, een super wedstrijd!

Vrijdagochtend ben ik samen met Wim Nieuwkerk naar La Roche Sur Yon gereden. De wedstrijd was gisteren, maar omdat het zo'n stuk rijden was (vanaf A'dam 1.000 km) zijn we vrijdags al die kant opgegaan. In La Roche Sur Yon hebben we samen met de rest van ons team overnacht. Zaterdagochtend zijn we naar Les Sables D'Olonnes gereden waar de Grand Prix wedstrijd werd gehouden. De start van de dames was pas om 16.00 uur en de heren zelfs om 18.00 uur. We waren er al redelijk vroeg, dus hebben we eerst in een restaurant nog een pizza gegeten.

Een paar uur later dus de wedstrijd. Eerst weer gezeur over m'n ligstuur, ik moest m'n ligstuur er weer afhalen. In elk ander land zou die goedgekeurd worden, maar hier natuurlijk niet... Gelukkig was ik niet de enige, in bosjes stonden ze ligsturen van de fiets af te halen.

Dan echt de wedstrijd. Het plaatsje waar de duathlon gehouden werd was aan zee en het waaide dus behoorlijk. Zowel het loop- als fietsparkoers bestond uit een heen en weer gedeelte. Zoals elke wedstrijd wanneer het startschot gaat, sprint iedereen weg behalve ik. Bij mij duurt het meestal een tijdje voor ik op gang kom. Zo liep ik nu ook weer na 400/500 meter als 30e, gelukkig kwam ik snel in mijn ritme en ging ik vlot allerlei vrouwen inhalen. Ik liep ontzettend makkelijk (en dat nadat ik afgelopen woensdag nog 30km heb gelopen)naar de kop toe op 3 na, die liepen daar nog een stukje voor. Ondanks dat ik net niet bij de kop kon komen, was ik al ontzettend tevreden over mijn 1e run, ik liep de 5km in 17.31 minuten (al zal dit niet helemaal 5km zijn geweest, er moeten ongeveer 30sec bij opgeteld worden voor een echte 5km tijd, maar zelfs dan een pr). We sprongen met z'n 5-en de fiets op. Voor ons reden nog 3 dames, maar die haalden we in de 1e (van de 2) fietsrondes bij. Achter ons was een grote groep ontstaan en gelukkig hadden de andere dames dat ook door waardoor we toch nog een beetje doorfietsten, voor franse begrippen dan. Tijdens het fietsen gokte ik op een 6e/7e eindplaats. Alle dames in de groep konden harder lopen dan ik en veel dames hadden in voorgaande wedstrijden al stukken voor me gezeten. Maar ik verbaasde mezelf behoorlijk! Ik ging als 4e de wisselzone uit en werd snel ingehaald door 2 andere dames. Ik moest weer even in m'n ritme komen en al snel merkte ik dat ik inliep op de dames voor me. Ik kon zelfs weer dames inhalen en zo liep ik vlak voor het keerpunt dus op een 2e plaats! Na het keerpunt nog wat versneld, omdat ik natuurlijk wel 2e wilde blijven. Het waren een paar pittige laatste honderden meters, maar ik heb de 2e plaats kunnen vasthouden. Zo werd ik dus 2e in een sterk veld en versloeg ik dames die normaal soms toch wel minuten voor mij zitten. Ik was dus ook ontzettend blij en tevreden.

Volledige uitslagen op www.ipitos.com
1. Sandra Levenez 1.06.29
2. Michelle Fangmann 1.06.43
3. Isabelle Ferrer 1.06.48
4. Sylvie Quittot 1.06.52
5. Delphine Olive 1.06.59
6. Linda Guinoiseau 1.07.02
7. Emilie Geneste 1.07.16


Dit geeft goede moed richting het NK O2 in Nieuwkoop over 3 weken. Aankomende week een aantal dagen naar de Ardennen om te fietsen en nog een aantal lange duurlopen en dan moet het helemaal goed komen!

Groetjes,
Michelle

  • 13 Mei 2007 - 18:48

    T.trees:

    hoi mi leuk om je verslag te lezen, je bent dus niet voor niets geweest, gefeliciteerd. groetjes.

  • 13 Mei 2007 - 19:11

    Mama:

    Michelle dit is grote klasse en net als jij verheug ik me op Nieuwkoop om mee te maken hoe goed je dit seizoen bezig bent, jammer dat ik je gemist heb aan de telefoon. Ik zie je morgen.

  • 13 Mei 2007 - 21:31

    Wil:

    Klasse hoor!!!!
    Maar geen Pizza eten hoor.!!!!!!
    In Frankrijk is er wel iets anders dan dat.
    Maar ja, die pizza zal wel invloed op je prestatie gehad hebben.
    Gefeliciteerd,,,Groetjes Wil

  • 14 Mei 2007 - 06:38

    Eva:

    Hey Michelle,
    Goed gedaan joh! Prachtige uitslag. Trainze de komende weken en tot gauw!
    Eva

  • 14 Mei 2007 - 10:18

    Eva:

    Wat een mooie prestatie! Ik vind het maar knap hoor. Nou net zoveel klasse en zo'n uitslag bij je afstuderen ;-))
    Liefs Eva

  • 14 Mei 2007 - 10:37

    Rene:

    Goed gedaan Michelle!
    Lange reis en goed resultaat is altijd prettig. Nu op naar Nieuwkoop.

    Klasse hoor.

  • 17 Mei 2007 - 10:10

    Stephanie:

    Super Joh! Gefeliciteerd hoor. Ik zal je in Nieuwkoop komen toejuichen.
    Succes met de voorbereiding.

    Groetjes

  • 18 Mei 2007 - 11:44

    Jacqueline:

    Supergoed,dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Alvast succes gewenst voor de volgende strijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2007

Einde seizoen

26 Augustus 2007

1e in ‘thuis’ wedstrijd

06 Augustus 2007

4e plaats 70.3 Half Ironman Antwerp

09 Juli 2007

Franse Grandprix wedstrijd

26 Juni 2007

Prima week
Michelle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 34764

Voorgaande reizen:

13 September 2005 - 18 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: